2023 yılının son çeyreği, tablet pazarı için hayal kırıklığı yaratan bir dönem oldu. Canalys adlı pazar araştırma firmasının raporuna göre, geçen yılın aynı dönemine kıyasla tablet satışları %11 oranında düşüş gösterdi. Bu düşüş, yıl genelinde %10’luk bir azalmaya yol açarak, sektörde 2011 yılından bu yana görülen en düşük seviye olan 135.3 milyon tablet sevkiyatıyla sonuçlandı.
Tatil promosyonları ve paket tekliflerine rağmen, tablet pazarı düşüşünü durduramadı. Analist Himani Mukka, 2024 yılında, daha iyi stok yönetimi, hükümet alımları ve TCL ile Lenovo gibi üreticilerden gelecek yeni tablet modelleri sayesinde bir toparlanma bekliyor. Apple’ın bu yıl iPad serisini yenilemesi de pazarı canlandırabilir.
Buna rağmen, Apple son çeyrekte 14.8 milyon iPad sevkiyatı ile lider konumunu korudu; ancak bu, 2022’ye göre %24’lük bir düşüş anlamına geliyor. Samsung 6.8 milyon birimle ikinci sırada yer alırken, yıllık bazda %10.5’lik bir düşüş yaşadı.
2023’ün dördüncü çeyreğinde küresel tablet satışları düştü, ancak Huawei büyüdü
Huawei, 2.8 milyon birimle üçüncü sırayı aldı ve 2022’nin son çeyreğine kıyasla %95.4’lük bir artış gösterdi. Lenovo ise 2.6 milyon birimle dördüncü sıraya yükseldi ve %15’lik sağlıklı bir büyüme kaydetti. Amazon ise 2 milyon birimle beşinci sırayı doldurdu ancak yıllık bazda %43.9’luk bir düşüş yaşadı.
Canalys analisti Kieran Jessop, tablet pazarının kaderini değiştirebilecek anahtarın yenilik olduğuna inanıyor. Tabletler ile diğer kişisel bilgisayar cihazları arasındaki özellik farkının kapatılması, özellikle cihazlarda AI entegrasyonu gibi konularda, kullanıcı deneyimini daha birleşik hale getirmek için kritik öneme sahip.
Tablet pazarının aksine, PC sevkiyatlarının 2024 yılında %8 artışla 267 milyon birime ulaşması bekleniyor. Bu büyüme, yaklaşan Windows yenileme döngüsü ve AI yetenekli ile Arm tabanlı cihazların ortaya çıkışına bağlanıyor.