İlk olarak The Hollywood Reporter tarafından yayınlanan ve Engadget’in bir kopyasını gördüğü notta Yaccarino, “Bazı reklamverenler yanıltıcı bir makale nedeniyle yatırımları geçici olarak duraklatmış olsa da veriler gerçek hikayeyi anlatacak” diye yazdı. “Çünkü X’te çalışan hepimiz için, antisemitizm ve ayrımcılıkla mücadele çabalarımız konusunda son derece net olduk, çünkü bunların dünyanın hiçbir yerinde yeri yok.” Yaccarino’nun notu “Çalışmalarımız Anlamlı” başlığını taşıyordu.
Aralarında IBM, Apple, Disney, Lionsgate, Warner Brothers Discovery, Paramount Global ve daha önce Yaccarino’nun reklam bölümü başkanlığını yaptığı NBCUniversal’in de bulunduğu büyük reklamverenler, izleme grubu Media Matters for America’nın bir raporunun, bazı reklam şirketlerinin reklamlarının bazı markaların reklamlarında yer aldığını tespit etmesinin ardından geçen hafta X’ten reklamlarını geri çekti.
X’ten reklam verenlere uyarı! Halkı manipüle etmeye çalışmayın!
Bu markaların %80’i web sitesinde Nazi yanlısı içeriğin yanında yayınlandı. Bu hareket aynı zamanda Musk’un aşırı sağcı bir X kullanıcısına yanıt olarak Yahudi karşıtı bir komplo teorisini kamuoyuna açıklamasından birkaç gün sonra geldi. Musk’un yorumu, Beyaz Saray’dan gelen ve onun gönderisini “Amerikalılar olarak temel değerlerimize aykırı olan” “Antisemitik ve ırkçı nefretin iğrenç bir şekilde teşvik edilmesi” olarak nitelendiren bir açıklama da dahil olmak üzere eleştirilere yol açtı.