Markaların yüzde 87’sinin cirosu deprem etkisiyle geriledi

Birleşmiş Markalar Derneği’nden (BMD) yapılan açıklamaya göre, BMD üyesi markaların yüzde 87’sinin Şubat cirosu Ocak ayına göre geriledi.

BMD’nin yaptığı ankete göre, depremler nedeniyle Şubat’ta markaların yüzde 94’ünün müşteri trafiği azalırken, adet satışlarında da düşüş oldu.

Depremlerin organize perakende sektörüne etkisinin büyük olduğunu söyleyen BMD Başkanı Sinan Öncel, BMD üyesi markaların afetten etkilenen bölgede faaliyet gösteren yaklaşık 1,500 mağazasından yarısının hala kapalı olduğunu belirtti.

Öncel, “Deprem etkisiyle Şubat ayında ülke genelindeki mağazalarımızın müşteri sayısı, adet satışı ve cirolarında önemli düşüşler oldu. Ankete göre Ocak ayına oranlanla Şubat’ta üyelerimizin yüzde 94’ünün müşteri sayısı azaldı. Aynı dönemde üyelerimizin yüzde 86’sının adet satışlarında, yüzde 87’sinin de cirolarında gerileme oldu. Ortalamada yüzde 20-25 civarındaki ciro kaybının Mart ayında kısmen toparlandığını söyleyebiliriz” diye konuştu.

Açıklamada yer alan bilgiye göre, depremlerde BMD üyesi markaların çalışanlarından 143’ü hayatını kaybetti.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*